Glad Sommar!

Läser du bibeln? Jag trodde väl det. Du är en av många som nöter på med goda vanor.

Även när det är rörigt och stökigt omkring dig erövrar du din stund för en daglig dos från bibelappen eller från din pärmbibel.

Ibland kan du nästan fysiskt förnimma något av en beröring och tankarna centreras kring ett namn; Jesus. Orden liksom tryter och du blir sittande i beundran inför Skaparen. Lovsången får fäste hos Gud.

Emellanåt hisnar du över de djup och de hemligheter som rullas upp. Andra gånger är bibelläsningen som en ordinär frukost. Den ska bara intas.

Du är mindre rädd för dina svagheter och nederlag. Nåden har drabbat dig så många gånger att Du nästan litar på Guds kärlek.

Sista tiden har du drömt om att kunna be för andra med större “precision”. Din längtan kommer att infrias. Märkligt hur medlidandet för människor i nöd också är koncentrerat i Jesus.

Du återkommer gärna till den obeskrivliga kärlek som når sin höjdpunkt på Golgata. Du vill inte släppa tanken på den kraft som demonstrerades i Herrens uppståndelse. Är det rimligt att få se något av den Kraften i de cirklar du rör dig? Ja.

Du har också funderat på att visa större omsorg, att komma i bättre tajming till dina närmaste. Kanske också vidga cirklarna och göra gott för någon eller några som har det kämpigt.

Du är på väg. Vi är på väg. Församlingen är på väg. Glad sommar!

Lämna en kommentar


Namn*

Email(publiceras ej)*

Hemsida

Din kommentar*

Skicka kommentar

Copyright © Dandelion by Pexeto